Schrijf je in
voor het Mzine
met tips om Mindful
te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.


“Inspirerend verhaal!”

Cees





Gratis Mindfulness-oefening

MENU

0-online-veelbelovend-ambitieus

Online mindfulnesstraining ’Veelbelovend, ambitieus en...gestrest’ voor jonge professionals.

Een training voor professionals tot 30 jaar om effectiever te werken en vrijer en relaxter te leven.

 

Herken je één van deze dingen?

 

Je hebt wel eens gedacht aan meditatie, maar: hoe begin je? En: is dat niet superzweverig?

 

Dit is een programma van 2 maanden voor jonge mensen die meer rust en vrijheid willen ervaren. Je wordt vrijer van stress en ineffectieve (werk)gewoontes zoals zorgelijkheid, piekeren, doorgaan, pleasen, conflict vermijden, een tandje erbij doen, perfectionisme. Dit programma is online.

 

Wat maakt dit programma bijzonder?

  

 

De verschillende leuke uitdagingen die ik heb, zorgen altijd voor lange en intensieve dagen. Aangezien ik merk dat ik juist veel creatiever en productiever wordt en mij beter kan concentreren als ik rustig ben, wilde ik dit graag structureel gaan aanpakken en inbouwen in mijn dagelijkse ritme. Yvonne heeft mij tijdens een intensief, maar behapbaar en zeer waardevol traject, laten zien dat dit, zelfs in mijn positie, kan.

 

Ik ben nog steeds verbaasd over wat de mindfulnessoefeningen voor me doen in het dagelijkse leven: ik ervaar steeds meer rust, in alle drukte die er nog steeds is. Ik loop niet meer over straat muziek te luisteren of te bellen, maar geniet van het moment en mijn omgeving. Ik ervaar meer geluk.

 

Alle meditatie-apps heb ik wel geprobeerd, maar de pro-actieve ondersteuning van Yvonne in de training hielp me om echt een ritme van regelmatig oefenen te ontwikkelen. Precies wat ik wilde! De effecten zijn nu al erg goed merkbaar en worden steeds beter. Yvonne, geweldig bedankt hiervoor!

 

Jan Scheele - Directeur bij TEDx

Curator bij het World Economic Forum 

 

 

Mindfulnesstechnieken zijn bewezen technieken om drastisch te ontstressen, om meer in het hier en nu te zijn en je meer te gaan ontspannen.

Er is veel onderzoek gedaan naar de resultaten van mensen die zich bezighouden met mindfulness, waarbij deze vier effecten telkens worden vastgesteld: 

  1. Mindfulness beoefenaars blijven kalmer onder stress
  2. Ze hebben een betere focus en concentratie
  3. Ze scoren hoger op samenwerkingskwaliteiten zoals empathie en hulpvaardigheid
  4. Ze hebben een beter geheugen.

 

Misschien geldt voor jou op dit moment één van de volgende dingen:

  

Als je je herkent in bovenstaande, dan is deze mindfulnesstraining echt iets voor jou.

 

Sanne, slimme, open, vrolijke, ambitieuze deelnemer aan de achtweekse training.

Haar antwoorden zingen door de Amsterdamse straten tijdens ons lunchpauze- zoominterview.

 

Superhandig superpraktisch.

Wat was de aanleiding om te beginnen? Door een aantal gebeurtenissen in mijn persoonlijke leven kon ik snel verdrietig raken en bij mijn werk zat ik op een vrij druk en stressvol project. Ik sliep al een tijdje slecht. Vòòr Corona plande ik alles helemaal vol en ineens viel die mogelijkheid weg; nu moest ik wel met mezelf en mijn gedachten omgaan, er was ineens geen makkelijke uitweg meer.

Wat heeft de training gebracht? Het heeft me enorm geholpen. Ik heb weer keuze in hoe ik mij voel; ik ben daarin niet het lijdend voorwerp, maar ik heb het zelf in de hand. Als ik nu gestresst raak of niet in slaap kan komen, probeer ik rustig op mijn ademhaling te letten of ik kijk om me heen. Ik kan actief beslissen: oke, ik stap uit deze negatieve gedachten. Daarnaast heb ik meer vertrouwen gekregen in mezelf en ben minder streng voor mezelf.

Aan wie zou je een mindfulnesstraining aanraden? Eehhh…. aan iedereen! Ik denk met name dat het interessant is voor jongeren, omdat ik denk dat zij, net als ik, vaak weinig ruimte laten voor hun gevoelens en ze over het algemeen nog erg veel veranderingen doormaken.
Het is een superhandige superpraktische tool. Ik vind het eigenlijk zonde dat ik hiervoor er nooit mee bezig ben geweest.

 

Sanne (24) is Associate bij Boston Consulting Group (BCG)

 

 

 

Je gaat online aan de slag: 

E-learning (online) helpt je in je dagelijkse leven. Het geeft mogelijkheid tot intensieve steun en dat is wat je in deze training ontvangt: je krijgt dagelijks mail. Deelnemers geven aan dat ze echt naar deze e-mail uitkijken. Ze lezen de mail op de rand van hun bed of meteen als ze de werkdag beginnen. Zo integreer je mindfulness werkelijk in je leven op een heel makkelijke en toegankelijke manier.

 "Erg fijn zijn de mailtjes. Daar word ik blij van!". Monique

" Op het begin vond ik de mailtjes irritant. Maar daarna keek ik ernaar uit". Desiree.

" Ik lees ze als ik wakker word, op de rand van mijn bed". C.

 

Van je medecursisten leer je het meest. Tijdens de zoombijeenkomsten leer je van elkaar, inspireer je elkaar en krijg je adviezen en feedback. Uiteraard onder mijn begeleiding zodat ik ook altijd al je vragen kan beantwoorden.

 

Persoonlijke feedback op maat. Elke week hou ik samen met jou een vinger aan de pols hoe het gaat: wat gaat er goed, waar heb je hulp bij nodig?

 

Dit is een training die wat van je vraagt: je gaat oefenen. En daardoor gaat de training je ook werkelijk veel opleveren en een verschil in je leven maken.

 

Wat levert meedoen je op?

 

Inhoud en opbouw 

Elke week staat in het teken van een thema. Deze thema’s kun je meteen in je dagelijkse werk en leven toepassen.

Week 1: van automatische piloot naar opmerkzaamheid: leef nu!

Week 2: Fris kijken

Week 3: Stoppen en beginnen

Week 4: (Werk)gewoontes onder de loep

Week 5: Vrijer van stress

Week 6: Wees pro-actief

Week 7: Mindful omgaan met gedachten en gevoelens

Week 8: Mindfulness blijven toepassen in je werken en je leven

 

Dit zit er in het programma:

Joost (niet zijn echte naam), young professional, studerend en werkend.
Wat was de aanleiding om mee te doen aan de training? Ik kreeg last van onrust en psychische klachten. Ik had angsten en ik wist niet zo goed hoe ik moest omgaan met al die heftige gevoelens en gedachten.

Hoe heb je de training ervaren? Het waren allemaal ‘normale jongeren’ die worstelden met lastige gedachten en gevoelens. Dat hielp me om de stereotypering van ‘de gek om de hoek’ los te laten. Want als je niet om kunt gaan met gedachten en gevoelens: dan ben je toch een beetje raar!

Elke zaterdag gingen we samen aan de slag, die regelmaat vond ik fijn. Doordeweeks had ik door de dagelijkse mailtjes een houvast om te blijven oefenen. Als je door een fase in je leven gaat, waarin je worstelt met jezelf, is het heel prettig om een structuur en stabiliteit te krijgen.


Wat heeft de training voor verschil gemaakt? Ik kreeg een hele andere concrete aanpak aangereikt voor moeilijke gevoelens en moeilijke situaties waar ik voorheen niet mee om kon gaan.


Hoe tevreden ben je over wat je hebt kunnen doen met de training op een schaal van 0 tot 10? Wel een 9. Kijk, in therapie met een psycholoog praat je veel en dat helpt om inzichten te krijgen. Maar wat ik hier heel fijn aan vindt is dat je heel praktisch direct handvatten krijgt om moeilijke situaties het hoofd bieden. Je kan het vastpakken en toepassen.

Aan wie zou je de training aanraden? Aan iedereen die verandering wil.

  

Carlijn (22), in afstudeerstress, over Mindfulness.

Wat was de aanleiding om mee te doen? Bij stress ben ik wat humeurig en gesloten en kan niet zoveel hebben. En als ik echt veel stress heb, word ik wakker met een hoge hartslag, is mijn lichaam rusteloos en heb ook gewoon geen overzicht meer in mijn hoofd.

Wat heeft het je opgeleverd? Ik merk eerder: ik moet nu rustiger aan doen. Een paar maanden geleden zou ik nog tegen mezelf zeggen: zet effe door, stel je niet zo aan, nu ben ik liever voor mezelf. Er is meer rust en minder chaos in mijn hoofd. Ik ben niet constant aan het doorgaan. Ja, gewoon echt wat meer in het nu.
Mijn gedachten en emoties werden vroeger soms een soort knoop waar ik niet uitkwam, nu vind ik het minder moeilijk om ernaar te kijken. Ik heb geleerd dat gedachten niets hoeven te zeggen over jou als karakter, dat je bijvoorbeeld een slecht persoon zou zijn.

Aan wie zou je de training aanraden? Mensen van mijn leeftijd sowieso, ik denk dat juist jongeren heel veel stress ervaren want ze voelen veel druk. En misschien heb je de aanname dat meditatie super zweverig is – dat je moet gaan zitten puffen - maar dat valt heel erg mee! 

 

Data en investering:

Groepsbijeenkomsten op vrijdag van 8 uur tot 10.30 uur (1 woensdag) per zoommeeting:

In de week van de eerste groepsbijeenkomst ontvang je ook de eerste mail.

Je sluit de training af met een individueel (telefonisch of zoom) coachingsgesprek met mij om optimaal het geleerde te kunnen toepassen.

 

Kosten van de training zijn € 850 exclusief BTW. 

Het online leermateriaal blijft tot je beschikking.

 

Maak een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek door te mailen naar contact@stresslooswerken.nl.

Je ontvangt dan van mij een uitnodiging voor een doelengesprek, op grond waarvan je een goed definitief besluit kunt nemen om deel te nemen. Heb je een offerte nodig, zodat je organisatie makkelijk kan beslissen om de training te betalen? Vraag hem aan!

 

From now on the programme can be followed in English as well: find here all information! 



contact@stresslooswerken - jc webdesign
© stresslooswerken.nl