Schrijf je in voor het Mzine met tips om Mindful te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.


“De dag beginnen met aandachtoefening heeft effect op de rest van die dag! Meer aandacht, rust, minder stress!”

Froukje




Schrijf je in voor het Mzine met tips om Mindful te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.



MENU

ervaringen-van-deelnemers

Ervaringen

 

 

Antwoorden van eerdere deelnemers aan de Mindfulness programma’s op de vraag: “Wat leverde de training je op, wat neem je mee?”:

 

’De verschillende leuke uitdagingen die ik heb, zorgen altijd voor lange en intensieve dagen. Aangezien ik merk dat ik juist veel creatiever en productiever wordt en mij beter kan concentreren als ik rustig ben, wilde ik dit graag structureel gaan aanpakken en inbouwen in mijn dagelijkse ritme. Yvonne heeft mij tijdens een intensief, maar behapbaar en zeer waardevol traject, laten zien dat dit, zelfs in mijn positie, kan.

Ik ben nog steeds verbaasd over wat de minfulnessoefeningen voor me doen in het dagelijkse leven: ik ervaar steeds meer rust, in alle drukte die er nog steeds is. Ik loop niet meer over straat muziek te luisteren of te bellen, maar geniet van het moment en mijn omgeving. Ik ervaar meer geluk.

Alle meditatie-apps heb ik wel geprobeerd, maar de pro-actieve ondersteuning van Yvonne in de training hielp me om echt een ritme van regelmatig oefenen te ontwikkelen. Precies wat ik wilde! De effecten zijn nu al erg goed merkbaar en worden steeds beter. Yvonne, geweldig bedankt hiervoor!  ’
Jan Scheele, Directeur bij TEDx, Curator bij het World Economic Forum

 

  • Ik ben meer gefocused.
  • Meer relativeringsvermogen.
  • Ik krijg meer gedaan.
  • Ik heb een zeer heftig half jaar achter de rug. Deze training heeft me erg geholpen de weg naar mezelf weer te hervinden.
  • Beter ervaren dat het hier en nu is wat telt, dat werkt ont-stressend.
  • Ik ben daadkrachtiger, maak makkelijker keuzes en blijf minder lang in gedachtepatronen hangen
  • Emoties en gevoelens nemen minder snel over als ik gedachten erover kan loskoppelen.
  • Ik ben minder gestresst en me meer bewust van hoe het met me is.
  • Ik besef dat ik uiteindelijk vrij ben.
  • Als ik er voor opensta, en het juiste moment daar is, er rust kan zijn zelfs als je zeer onrustig bent
  • Ik begon aan de training om minder gestrest in het leven komen te staan. De oefeningen vragen discipline. Gaandeweg ontdekte ik dat de herhaling en eenvoud juist de kracht is van mindfulness. 
  • In moeilijke momenten herken ik mijn patronen in reactie op stress en ik kan daar nu veel beter mee omgaan.

 

’Ik heb de mindfulness training bij Yvonne als bijzonder nuttig ervaren.

Yvonne begeleidt je fantastisch en loodst je met enthousiasme door de 8 weken heen, van begin tot eind. De combinatie online training - email - skypesessies werkt perfect. Mijn doelen heb ik ruim gehaald. Met veel plezier kijk ik terug op de training. Ik heb er veel tijd in gestopt, maar kreeg er heel veel voor terug. Ik had ’t niet willen missen en zou ’t zo weer doen! 
Dank je wel Yvonne! Door jouw training en begeleiding krijgen mensen een betere kwaliteit van leven!!’
M.
 

"Jongeren zijn, door een onzekere arbeidsmarkt en hoog opgeschroefde ambities, steeds vaker slachtoffer van stress en burn-out. Yvonne maakte dit op heldere wijze duidelijk aan een groep HBO-studenten: de stressvalkuilen liggen voor hen, aanstaande professionals, wagenwijd open. Yvonne onderstreepte in haar inleiding het belang van rust, pauzes en aandacht. Ze is een overtuigende en boeiende spreekster."

Paula Borsboom, hogeschooldocent

 

"Yvonne heeft de training op een prettige en deskundige manier begeleid. Ze kan goed uitleggen wat de achtergronden van oefeningen zijn en hoe je de oefeningen kunt doen. Ik vond het tempo plezierig: je moet er tijd in steken, maar je wordt niet overvraagd. Yvonne zorgt voor een goede en veilige sfeer in de groep. Ze reageert goed op je vragen. Het materiaal is keurig verzorgd en fijn om mee te werken. Ik heb ook na de cursus nog regelmatig dingen nagelezen en oefeningen gedaan."

Mirjam Broekhoff, tekstschrijver.

 

"Ik heb de training bij jou als heel leerzaam ervaren.Hoewel ik eerst door een zekere "weerstand" heen moest is het mij gelukt om de rust te ervaren die de oefeningen me konden bieden. Ik werd af en toe verrast door mijn eigen ervaringen, waarnemingen en emoties, wat ik als zeer waardevol heb ervaren. Het oefenen thuis en vooral ook blijven oefenen na de training vereist wel veel zelfdiscipline. Wat daarbij helpt is het schema dat we de laatste bijeenkomst gemaakt hebben. Jouw nuchtere kijk op de mindfulness en het delen van je eigen (humorvolle) ervaringen vond ik erg prettig. Ik zou het zeker een ander aanraden."

Saskia, UMC

 


"Ik was herstellend van een tweede burn-out. Ik sliep slecht, in mijn hoofd stuiterden gedachten alle kanten op, ik had veel zorgelijke gedachten, maagklachten.. Deze burn-out gaf mij het inzicht dat ik deze situatie nooit meer wilde ervaren en dat de oplossing in mijzelf gezocht moest worden. De werkdruk die ik mezelf oplegde gaf mij teveel stress en wilde leren hoe ik hiermee beter kon omgaan.

 

Ik had mijzelf ingeschreven bij de “week van het werkplezier” voor een uurtje Mindfullnes en kreeg daar direct een goed gevoel bij. Hierop besloten en overleg dat ik dit wilde gaan doen. Het coaching traject wat ik hierna heb doorlopen heeft mij geleerd om vrijer te raken èn vrijer te blijven van stress.

 

Ik was en ben zeer gemotiveerd om hierin te (blijven) investeren. Ik heb me serieus gewijd aan het doen van aandachtoefeningen. Het resultaat is dat Ik heb geleerd anders met mijn hoofd om te gaan. Bij dreigende onrust heb ik nu technieken beschikbaar om met dreigende onrust in mijn hoofd om te gaan. Ik ervaar door het blijven doen van de oefeningen veel meer rust en ik voel ook meer vreugde over de dag heen.

 

Als feedback krijg ik van collega’s dat ik beter luister en ook rustiger ben. Wel krijg ik ook feedback dat ik me soms nog te druk maak over zaken die mij niet

De begeleiding van Yvonne heb ik als rustgevend ervaren en de tools die zij mij heeft gegeven kon zij goed uitleggen. Ze heeft me aangemoedigd en gecomplimenteerd over mijn volhardende houding om de oefeningen te (blijven) doen.

 

Ik voel me t.o.v. een half jaar geleden, nu veel beter en goed in staat om mezelf verder te ontwikkelen om niet meer terug te vallen en, beter nog, om te groeien.

 Erik Tak, Programmamanager C bij Prorail Capaciteitsverdeling.

 

 



contact@stresslooswerken - jc webdesign
© stresslooswerken.nl