Schrijf je in
voor het Mzine
met tips om Mindful
te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.


“Ik heb het niet droog gehouden. Wat een mooie teksten.”

Ceciel




Schrijf je in voor het Mzine met tips om Mindful te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.

Marketing door


MENU

mindfulness-klassiek-blendedlearning-training

 

Drukte in je leven, rust in jezelf

Voor vrijer en relaxter leven

  

Een programma van 2 maanden voor mensen die meer rust en vrijheid willen ervaren. Je wordt vrijer van ineffectieve (werk)gewoontes zoals doorgaan zonder te pauzeren, jezelf opjagen, nog een tandje erbij doen, pleasen, conflict vermijden, perfectionisme. Dit programma is volledig online. Met  als extra mogelijkheid om 1 of meer bijeenkomsten live bij te wonen.

 

Herken je dit?  

 

De verschillende leuke uitdagingen die ik heb, zorgen altijd voor lange en intensieve dagen. Aangezien ik merk dat ik juist veel creatiever en productiever wordt en mij beter kan concentreren als ik rustig ben, wilde ik dit graag structureel gaan aanpakken en inbouwen in mijn dagelijkse ritme. Yvonne heeft mij tijdens een intensief, maar behapbaar en zeer waardevol traject, laten zien dat dit, zelfs in mijn positie, kan.

 

Ik ben nog steeds verbaasd over wat de mindfulnessoefeningen voor me doen in het dagelijkse leven: ik ervaar steeds meer rust, in alle drukte die er nog steeds is. Ik loop niet meer over straat muziek te luisteren of te bellen, maar geniet van het moment en mijn omgeving. Ik ervaar meer geluk.

 

Alle meditatie-apps heb ik wel geprobeerd, maar de pro-actieve ondersteuning van Yvonne in de training hielp me om echt een ritme van regelmatig oefenen te ontwikkelen. Precies wat ik wilde! De effecten zijn nu al erg goed merkbaar en worden steeds beter. Yvonne, geweldig bedankt hiervoor!

 

Jan Scheele - Directeur bij TEDx

Curator bij het World Economic Forum 

 

 

Mindfulnesstechnieken zijn bewezen technieken om drastisch te ontstressen, om meer in het hier en nu te zijn en je meer te gaan ontspannen.

Er is veel onderzoek gedaan naar de resultaten van mensen die zich bezighouden met mindfulness, waarbij vier effecten telkens worden vastgesteld: 

  1. Mindfulness beoefenaars blijven kalmer onder stress
  2. Ze hebben een betere focus en concentratie
  3. Ze scoren hoger op samenwerkingskwaliteiten zoals empathie en hulpvaardigheid
  4. Ze hebben een beter geheugen.

 

Misschien geldt voor jou op dit moment één van de volgende dingen:

  

Als je je herkent in een of meer van de genoemde dingen, dan is deze mindfulnesstraining ’Drukte in je leven, rust in jezelf’ echt iets voor jou.

 

 

 

Ik ben zeer positief over de wijze waarop Yvonne invulling heeft gegeven aan de training. Hoewel ik geheel vrijwillig voor deze training had gekozen, had ik vooraf wel enige twijfel of dit wel iets voor mij zou zijn. Het leek mij op voorhand best veel. Maar het was voorbij voordat ik er erg in had. 

  

Yvonne heeft een prettige manier van training geven. Serieus waar nodig maar met voldoende relativeringsvermogen en zelfspot. Hierdoor had de training voor mij een goede balans tussen intensief bezig zijn en ontspanning. Het belangrijkste wat ik zelf van de training heb overgehouden is dat ik het als bijzonder prettig heb ervaren om gericht tijd te nemen voor mezelf, stil te staan bij het hier en nu en de dingen om me heen even los te laten. Dit geeft me de mogelijkheid om waar nodig eerst wat afstand te nemen zonder de behoefte te voelen direct te moeten reageren. Dit brengt rust.

 

Yvonne geeft voldoende middelen mee om na de training door te gaan met oefenen. Uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf hoe intensief je hiermee verder gaat. Dit zal per persoon verschillen. Ikzelf doe in ieder geval nog regelmatig oefeningen omdat ik de waarde hiervan nog steeds ervaar.

 

Matthijs van der Erve - Projectmanager ProRail

 

De training bestaat uit verschillende componenten: 

E-learning helpt je in je dagelijkse leven. Het geeft mogelijkheid tot intensieve steun en dat is wat je in deze training ontvangt: je krijgt dagelijks mail. Eerdere deelnemers geven aan dat ze echt naar deze mails uitkeken. Ze lazen de mail op de rand van hun bed of meteen als ze de werkdag beginnen. Zo integreer je mindfulness werkelijk in je leven op een heel makkelijke en toegankelijke manier- zonder dat het jou tijd kost.

 

Van je medecursisten leer je het meest. Tijdens de groepsbijeenkomsten leer je van elkaar, inspireer je elkaar en krijg je adviezen en feedback. Onder mijn begeleiding zodat ik ook altijd al je vragen kan beantwoorden. Er zijn 8 online bijeenkomsten. Bij vier van deze bijeenkomsten - als het nuttig, waardevol en doenbaar voor je is - kun je ervoor kiezen om de bijeenkomst live in de trainingszaal in Houten te volgen.

 

Persoonlijke feedback op maat. Elke twee weken hou ik -in een online update- samen met jou een vinger aan de pols: hoe het gaat: wat gaat er goed, waar heb je hulp bij nodig? Een manier van ondersteunen die jou amper tijd kost en waar je veel aan hebt.

 

Drukte in je leven, rust in jezelf is een training die wat van je vraagt. En daardoor gaat de training je ook werkelijk veel opleveren en een verschil in je leven maken.

 

Wat levert meedoen je op?

 

Inhoud en opbouw 

Elke week staat in het teken van een thema. Deze thema’s kun je meteen in je dagelijkse werk en leven toepassen.

Week 1: van automatische piloot naar opmerkzaamheid: leef nu!

Week 2: Fris kijken

Week 3: Stoppen en beginnen

Week 4: (Werk)gewoontes onder de loep

Week 5: Vrijer van stress

Week 6: Wees pro-actief

Week 7: Mindful omgaan met gedachten en gevoelens

Week 8: Mindfulness blijven toepassen in je werken en je leven

 

Dit zit er in het programma:

 

 

 

 

I expected while meditating I would get into some kind of a ’bubble’, and would seperate myself from other people.

 

It is wonderful to notice that it is the other way around: I get more into contact with myself and therefore easier into contact with others.

 

It is very valuable for me as trainer and coach.

 

Ruth Stoffel-Kauflin - eigenaar Kauflin Coaching

 

 

 

H.M.

Wat was de aanleiding om mee te doen?
Ik heb piekmomenten op mijn werk. Er lopen dan bijvoorbeeld vier procedures en dan komen er 4 nieuwe cases bij. In die situaties voelde ik me niet lekker. Ik had last van misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn. (Lacht) Ik had thuis ook een korter lontje dan wenselijk en ik merkte dat ik ook soms kortaf naar klanten dreigde te worden.


Wat heeft de training je gebracht?
Als ik nu in zo pieksituatie zit dan weet ik wat ik moet doen. Ik heb gewoon jouw technieken tot mijn beschikking. Ik zeg tegen mezelf: ‘Drie minuten heb je altijd, dat is zo voorbij!’ en dat maakt dat ik het dan ook echt toepas. Dat levert acute ontspanning op.

En ik merk dat ik me daar in het algemeen rustiger door ben gaan voelen.
Mijn klanten zeggen vaak dat ze me ervaren als een rots in de branding. Dan dacht ik altijd: ‘ja maar zo voelt het niet..’ En nu voelt het voor mij ook van binnen zo!


Hoe is het met je fysieke klachten?
Die heb ik niet meer, dat is weg. Ik ben gewoon heel blij.


Hoe blij ben je op een schaal van 0 tot 10?
Nou dan ben ik wel 10 blij!


Hoe was de opzet van de training?
Ik vond de combinatie van mail, individuele updates en groepsbijeenkomsten van de training goed in balans. Je hebt iedere keer weer een moment waarop je denkt: ’ik kan er nu even iets mee doen’, dat helpt.


Aan wie zou je de training aanraden?
Ik zou het collega’s aanraden die overlopen. Als ik het goed inschat lopen er daar wel wat van rond in onze organisatie.

H.M., senior jurist arbeidsrecht.

 

 

 

Wat was de aanleiding om mee te doen?

Vrijwel dagelijks had ik veel last van stress en een vol hoofd. Door mijn werk kon ik veel onrust in mijn hoofd hebben of spanning in mijn lichaam. In mijn vrije tijd moest ik daarnaast ook van alles in mijn hoofd. Ik had vaak de neiging meegesleurd te worden door de dingen die in mijn leven gebeurden en vooral bezig te zijn met de dingen die nog moesten, waardoor ik niet kon genieten van fijne momenten. Toen deze training voorbij kwam, was ik al hard aan het werk om meer rust in mijn leven te creëren en meer tijd voor mezelf te maken. De training sloot daar mooi op aan en kwam dus als geroepen!

 

Wat heeft de training je opgeleverd?

Door de training ben ik me veel meer bewust van wat er op een bepaald moment bij mezelf gebeurt: hoe ik me voel, welke gedachten ik heb en hoe dat in mijn lichaam voelt. Waar ik eerder dagen later erachter kon komen dat ik teveel stress had en mezelf voorbij was gelopen, merk ik dit nu vaak op de dag zelf nog op. Dit heeft als gevolg dat ik er ook sneller naar kan handelen en daardoor minder drukte in mijn leven ervaar. Ik kan opmerken dat het druk is in mijn hoofd, ik spanning ervaar in mijn lichaam of dat mijn adem al langere tijd gestokt is. Als ik dat opmerk, lukt het mij steeds beter om dan even een momentje voor mezelf te pakken, te gaan zitten en op mijn adem te letten.

 

Een voorbeeld van kort geleden: aan het eind van de dag zou ik nog een pittig gesprek hebben op mijn werk. Voor het werk merkte ik op dat ik daar in mijn hoofd continu al mee bezig was, terwijl ik nog een uur thuis zou zijn. Ik ben toen even gaan zitten en besefte me dat ik op dat moment niets hoefde. In tegenstelling tot mijn eerdere gedachten continu ‘iets te moeten’ (zowel op mijn werk als in mijn vrije tijd) is dat gevoel ‘niets te hoeven’ een verademing!

 

Hoe vond je de opzet van de training?

Toen ik de eerste weken de mails kreeg, vond ik het veel en zorgde het voor druk. Gaandeweg kwam ik er meer in en werd ik nieuwsgierig: wat zou er nu in de mail staan? Het was fijn dat ze afwisselend waren: soms een korte reminder, dan weer een verhaaltje. Dit hield me gemotiveerd om door te gaan met oefenen. Als ik gedurende de week een vraag had, kreeg ik in de update van donderdag snel en uitgebreid antwoord, waar ik echt mee verder kon. Tijdens de groepsbijeenkomsten stak ik elke keer én echt iets op én kon ik ervaringen delen. We hebben de hele training online gedaan, wat ik zelf heel handig vond. Ik kon in mijn eigen kamer uitproberen: ‘ah hier kan ik fijn zitten, dat is een goede plek om mijn matje neer te leggen, etcetera.’ Ik denk dat dat echt geholpen heeft om sneller de transfer naar het oefenen in mijn dagelijkse leven te maken.

 

Hoe vond je de begeleiding?

Een fijne combinatie van vrijblijvendheid en motiverend! Dus alles kan en mag, maar wat je vertelt en hoe je begeleidt, inspireert om er verder mee te gaan. Je hebt dus wel echt een doel voor ogen, maar iedereen mag daar op zijn/haar eigen tempo heengaan. Dat betekende dat ik in de training, ook al ‘lukten’ er dingen niet, niet het gevoel heb gehad dat ik kon falen. Hierdoor ervaarde ik geen druk en werd ik nog meer gemotiveerd om door te gaan en dingen uit te proberen.

 

Wie zou je de training aanraden?

Als je last hebt van drukte of stress en je daar echt in wil veranderen. Je hebt misschien al wat andere dingen uitgeprobeerd en je bent intrinsiek gemotiveerd om echt iets te veranderen. Eerst dacht ik: je moet misschien een stabiele basis in je leven hebben in bijvoorbeeld werk, maar dat was niet bij iedereen zo en ook die deelnemers hebben er veel aan gehad. Eigenlijk vind ik de training prima geschikt voor alle leeftijden, zolang je maar wil gaan voor verandering

 

Desi van Rienen - orthopedagoog 

Data en investering:

Groepsbijeenkomsten:

vrijdag 20 november 13 -16 uur

vrijdag 27 nobember 8 -10.30 uur

vrijdag 4 december 13 -16 uur

vrijdag 11 december 8 - 10.30 uur

vrijdag 18 december 13 -16 uur

donderdag 24 december 8 -10.30 uur

vrijdag 8 januari 13 -16 uur

vrijdag 15 januari 8 -10.30 uur

   

In de week van de eerste groepsbijeenkomst ontvang je ook de eerste mail. 

Je sluit de training af met een individueel (telefonisch, skype of live) gesprek met mij persoonlijk om optimaal het geleerde te kunnen toepassen.

 

Kosten van de training zijn € 990 exclusief BTW.

Dit is inclusief technisch beheer van online leren, locatie- en cateringkosten.

Het online leermateriaal blijft tot je beschikking.

 

Corona.

Veiligheid staat voorop. We hebben de laatste jaren veel goede ervaringen met online leren opgedaan. Daarom is dit programma online. Mèt de mogelijkheid voor individuele deelnemers om live aan te sluiten (bij de middagbijeenkomsten) als het nuttig en verstandig is. 

  

Meld je aan voor de training door te mailen naar contact@stresslooswerken.nl.

Je ontvangt dan van mij een uitnodiging voor een doelengesprek, op grond waarvan je een goed definitief besluit kunt nemen om deel te nemen.

 

From now on the programme can be followed in English as well: find here all information! 



contact@stresslooswerken - jc webdesign
© stresslooswerken.nl