Schrijf je in
voor het Mzine
met tips om Mindful
te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.


“Hele prettige training door je begeleiding met rust en veel aandacht”

Gea





Gratis Mindfulness-oefening

MENU

nieuwe-werkgewoontes

Nieuwe werkgewoonten! 100+ dagen aandacht

Nieuwe gewoontes integreren. Effectiever worden in je werk. Makkelijker leven. Het echt anders te doen.

 

Herken je je hierin?

  • Je werkt te hard. Je hebt al een time-management training gevolgd en een training persoonlijke effectiviteit. Drie weken na de training verval je weer in je oude gewoontes. Je weet dat het anders moet. Je weet dat je grenzen moet stellen. Herstelmomenten moet nemen. Maar je loopt je jezelf regelmatig voorbij. Je resultaten leiden eronder. Je vertelt anderen hoe het anders kan. Maar je krijgt het zelf niet voor elkaar. Ze zeggen wel: gewoontes; eerder veranderen rivieren hun loop.

  • Je hebt een keer een burn-out gehad. Je had je voorgenomen het anders te gaan doen. Maar soms zit je er toch weer op het randje. Eigenlijk razendknap dat je er niet al vaker in bent beland! Maar het zou erg nuttig zijn als je echt leert om inspanning en ontspanning met elkaar af te wisselen.

  • Je merkt dat (werk)gewoontes erg hardnekkig kunnen zijn. Je bent teveel aan het pie­ke­ren. Of je vermijdt altijd conflicten. Bent streng voor jezelf, zodat je niet ontspannen kunt werken. Deze gewoontes zitten je dwars. Je hebt inzicht in hoe het werkt. Maar dit inzicht helpt je niet voldoende om het in jouw dagelijkse (werk)leven anders te doen. Je hebt iets ex­tra’s nodig.

  • Je hebt een waarschuwing gehad: je had angst- of stressklachten, waardoor je je werk niet (goed) kon doen. Je bent al eens ziek geweest. Je hebt een hoop geleerd over jezelf, de gesprekken met de coach of psycholoog waren nuttig. Maar nu: hoe ga je het ook echt anders doen in je gewone dagelijkse werk?


Hoe zou het zijn om gezonde en effectieve werkgewoontes aan te leren en toe te passen? Deze te integreren in je werk? Hoe zou het zijn om echt tijdig te stoppen en te pauzeren? Hoe zou het zijn om het hollen af te wisselen met momenten van rust? Grenzen aan te geven? Vrijer te zijn van stress en je veerkracht te vergroten en je energie blijvend te kunnen inzetten? Hoe zou het zijn om je werk te kunnen loslaten als je thuiskomt en te kunnen genieten van je thuisfront?

 

 

eerder nog


Hoe zou het zijn om Mindful te leven en te werken?

Wat is Mindfulness?

Mindfulness staat voor het vermogen om met open aandacht bij de ervaring van dit moment te zijn. Het vermogen om bewust aanwezig te zijn in het hier en nu. Je leert dit niet van de één op de andere dag; je ontwikkelt Mindfulness door regelmatig aandachtoefeningen te doen. Mindfulnesstechnieken zijn bewezen praktische technieken, waarmee je met energie en helderheid je werk kunt doen en je leven beleven. Met als gevolg dat je werkelijk vrijer van stress bent. En meer kunt genieten. Je raakt vrij van van ineffectieve gewoontes en ontwikkelt gezonde en effectieve werkgewoontes.

Het ontwikkelen van Mindfulness en nieuwe gewoontes doe je niet op een achter­na­mid­dag: het kost oefening. Veranderaars zeggen dat je 100 dagen nodig hebt om je een nieuwe gewoonte echt eigen te maken.


Misschien geldt voor jou op dit moment één van de volgende dingen:

  • je bent er klaar voor om te investeren in een nieuwe werkstijl, en nieuwe gewoontes echt te integreren. Je wilt met nieuwe gewoontes te oefenen in rustige èn in drukke tijden, in werkperiodes èn in vakantietijd. Je wilt er de tijd voor nemen die er voor nodig is. Graag met goede steun!

  • je wilt geen korte inzichttraining volgen zonder praktisch vervolg, maar je wilt met praktische technieken gaan oefenen waar je je hele (werk)leven profijt van hebt.

  • Je wilt echt steun voor langere tijd. En graag krijg je die steun zo effectief en efficiënt mogelijk. Dus: voor jezelf leren waar dat kan, en steun van anderen waar dat nodig is. Je weet: als je het helemaal zelf moet doen komt het er niet van. Maar onnodige tijdsinvestering: daar heb je het te druk voor.


Dan is de viermaandse Mindfulnesstraining Nieuwe werkgewoontes! 100+ dagen aandacht iets voor jou.


Als bedrijfscoach en psycholoog weet ik hoe effectief persoonlijke e-coaching kan zijn voor mensen die stappen willen zetten. Als trainer weet ik hoe inspirerend een groep kan zijn. En als e-coach hoe effectief e-learning en e-coaching is. In deze training vind je ze allemaal in een optimale leermix.

Wat biedt de training jou?

  • je leert een nieuwe werkstijl met effectieve (werk)gewoontes
  • je past deze nieuwe gewoontes toe in en buiten je werk. Je neemt hier honderd (plus enkele) dagen voor, zodat je ze echt kunt integreren in je leven.
  • je wordt vrijer van ineffectieve (werk)gewoontes zoals doorbuffelen, pleasen, conflictvermijden, een tandje erbijdoen, perfectionisme. Je leert nieuwe werkgewoontes die jou een stuk effectiever maken.
  • je leert te stoppen en pauzeren. Ruimte nemen voor jezelf. Grenzen aangeven. Concentreren en focussen. Singletasken in plaats van multitasken. Procesgericht werken naast resultaatgericht werken.
  • je wordt echt vrijer van stress. En een stuk minder ongeduldig naar je kind of geliefde. Daar zijn ze bijzonder blij mee!
  • je gaat effectiever werken en makkelijker leven met meer aandacht en plezier in wat je doet zowel zakelijk als privé.

 

In de training leer je:

  • een nieuwe werkstijl die resultaat geeft
  • nieuwe effectieve manieren om stress te hanteren
  • energie en helderheid behouden
  • te stoppen en te pauzeren: actie af te wisselen met rustmomenten
  • gedachten en gevoelens toe te laten zonder ze te negeren en ook zonder er in te verdrinken
  • mildheid te ontwikkelen
  • accepteren als eerste stap te zetten bij het omgaan met dingen
  • fris te kijken naar situaties, jezelf en anderen
  • proactief te handelen: kiezen hoe je reageert
  • je adem als anker te gebruiken in je gewone leven en op moeilijke momenten
  • elke maand neem je effectieve doenbare werkgewoonte op in je dagelijkse routine.

Hoe is de opzet van de training?

  • In vier groeps(ochtend)bijeenkomsten in Houten leer je over hoe je Mindful kunt werken en hoe je nieuwe (werk)gewoontes im­plementeert en inspireer je elkaar om een andere werkstijl toe te passen. Tijdens de themadagen leer je waarom energiemanagement je effectiever maakt dan timemanagement en hoe je mindful met je emoties kunt omgaan.
  • Ruim twee maanden doe je elke maandag (telefonisch) samen met andere deelnemers in de werkpauze een aandachtoefening. Zo zorg je dat je de week met aandacht en helderheid be­gint. En dat je de gejaagde modus, waar je binnen de kortste keer in schiet, meteen onderbreekt.
  • Elke twee weken krijg je van mij ondersteuning, feedback, tips en adviezen: in een bijeenkomst, d.m.v. persoonlijke e-coaching of een telefonisch groepsconsult.
  • Wekelijks stuur je mij een update, zodat we samen je proces in de gaten houden en kunnen bijsturen waar nodig.
  • Je wordt dagelijks per mail begeleid op de volgende thema’s: automatische piloot en bewustzijn, fris waarnemen, stoppen en beginnen, (werk)gewoontes onder de loep, vrij raken van stress, pro-actief zijn, omgaan met gedachten en gevoelens. Ik neem je als het ware dagelijks bij de hand door je reminders en inspiratie toe te sturen. En dat werkt.
  • Je doet 16 weken lang dagelijks aandachtoefeningen: dat werkt met name!
  • als deelnemers ondersteun je elkaar gedurende de hele training in het implementeren van nieuwe gewoontes.
  • Op de aandachtdag oefen je gedurende een hele dag opmerkzaamheid en aandacht.

 

Nieuwe werkgewoontes! 100+ dagen aandacht is een training die investering van je vraagt.


En daardoor gaat de training ook werkelijk een verschil in je leven maken.

Wanneer moet je niet aan de training deelnemen?

  • In sommige situaties is het raadzaam om het volgen van een Mindfulnesstraject uit te stellen. Wanneer je in een crisissituatie verkeert, in een actueel heftig conflict, of wanneer je midden in een burn-out zit, kan het beter zijn om anderssoortige hulp te zoeken en in een later stadium te starten met een Mindfulnesstraining. Overleg bij twijfel!
  • Wanneer je nu geen motivatie voelt, of gelegenheid hebt om gedurende vier maanden dagelijks te oefenen, kan het verstandig zijn om te wachten tot een periode waarin je wel kunt oefenen. Alleen door te oefenen ga je namelijk effect merken. Als je de training volgt zonder te oefenen is het zonde van je tijd en geld.
  • Ook als je niet genoeg energie hebt om dagelijks te oefenen (bijvoorbeeld als je midden in een burn-out zit), kun je beter eerst aan de opbouw van je conditie werken, om daarna optimaal baat te hebben van de training.

 

Bonussen!

Kadootje

 

Ik vind het leuk je enkele aantrekkelijke extra’s te bieden. Als je aan het programma deelneemt, ontvang je twee bonussen!

  1. Gratis deelname aan een extra aandachtdag. Geldigheid tot en met het jaar nadat je deelneemt.
  2. Woon je in regio Utrecht? Maak 10 maal gratis gebruik van de maandag inloopochtend in Houten.

Wat hebben vorige deelnemers over deze training gezegd...

"Ik ben van huis uit geen yoga-meisje, en hou niet zo van zweverig gedoe, maar ik ervaar deze cursus niet als zweverig (daar was ik in het begin een beetje bang voor). Het geeft me concrete oplossingen voor dagelijkse gekte." - Margo, Productmanager

 

"Een cadeautje voor jezelf! Wat er beloofd wordt op de website is ook daadwerkelijk wat je krijgt aangereikt. Mijn werkdagen bieden nog dezelfde uitdagingen als voor de 110 dagen. Maar ik heb gereedschap aangereikt gekregen om er op een andere manier mee om te gaan. En dat maakt voor mij een wereld van verschil! De taken zijn nu weer een uitdaging, leuk om aan te gaan!" - Carola Oeldrich, Project Engineer.

 

"Een praktische verbeter-mindset, waarmee ik weer grip kreeg en hou op mijn zeer hectische en drukke bestaan. Privé en zakelijk. Ik heb mijn energie en de rust in mijn hoofd weer gevonden."

 

"Ik heb je training aanbevolen aan diverse collega’s. Ik heb hen gezegd dat ik hen eenzelfde rust gun als ik met deze training gevonden heb." - Nel, pedagoog.

Investering

De investering voor deze training is € 2.497,- excl. BTW.

 

Hiervoor ontvang je in zes maanden:

  • 120 dagelijkse mindfulnessmails
  • vier ochtend- groepsbijeenkomsten
  • twee themadagen: ’Energiemanagement’ en ’Kalmeer je holbewoner: mindful omgaan met emoties’.
  • 1 aandachtdag
  • wekelijkse updates
  • persoonlijke e-coachingssessies 
  • 8 wekelijkse telefonische maandagoefensessies
  • 2 telefonischische strategiesessies 

Vraag een offerte aan

Steeds meer organisaties merken hoezeer Mindfulness­trainingen hun medewerkers kunnen helpen om effectiever te worden. Dus maak daar gebruik van! Wil je een offerte om in te leveren bij je bedrijf? 
1. Voorafgaand aan aanmelding: mail naar contact@yvonnetraint.nl dat je een offerte wilt ont­vangen. Geef aan wat je doelen zijn voor de training, en welke meerwaarde dit heeft voor jouw func­tie of organisatie. 
2. Of meld je aan, en geef in de vragenlijst die je na aanmelding ontvangt aan dat je een offerte wilt ontvangen. 

Je krijgt van mij een offerte op maat met daarin je kort je doelen beschreven en de inhoud van de training die je kunt inleveren bij je manager of HRM. Ik ben altijd graag bereid om ook telefonisch informatie te verstrekken aan een beslisser over de opzet en inhoud van de training, schroom niet om daar gebruik van te maken.

Data

Ben je geinteresseerd in deze training, stuur een mail naar contact@yvonnetraint.nl

 

Locatie: Meekrap-oord 12 in Houten.

Locatie aandachtdagen: elders in Houten of omgeving Houten.

 

Yvonne, ik doe graag mee aan de training Nieuwe Werkgewoontes!

Klik op de bestelknop hieronder en ontvang toegang tot de training ’Nieuwe Werkgewoontes’! 

 

  

 

 

Inschrijving en betaling vinden plaats via een beveiligde server. Je kunt betalen met Ideal. Je gegevens worden binnen enkele minuten verwerkt.

Je ontvangt meteen in je inbox een bevestiging van je betaling en separaat de factuur.

Is een Idealbetaling niet handig voor jou? Stuur een mailtje naar contact@yvonnetraint.nl. Je ontvangt dan een factuur en kunt betalen op de manier die voor jou het handigst is.

 

Hartelijke groet,

Yvonne van Iersel

yvonnetraintMINDFULNESS

 

PS: Heb je nog vragen? Schroom niet om mij te bellen (030-2885278) of te mailen contact@yvonnetraint.nl.

 

 



contact@stresslooswerken - jc webdesign
© stresslooswerken.nl