Schrijf je in voor het Mzine met tips om Mindful te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.


“Hele prettige training door je begeleiding met rust en veel aandacht”

Gea





Gratis Mindfulness-oefening

MENU

leiders-jaarprogramma

Moeiteloos!

High level programma voor leiders.

 

Een jaarprogramma voor managers/leiders die willen investeren in duurzame inzetbaarheid van zichzelf en hun team. Want stress zit in mensen én in organisaties.

 

Stress op het werk is beroepsziekte no. 1 (TNO, 2017).

Een bedrijf is bij een burnout gemiddeld €60.000 per werknemer kwijt. (NRC, 2017). 

 

 

Denk je: daar ben ik te druk voor? Lees dan even door!

 

 

Moeitelozer

Herken je het volgende?

Je bent op zoek naar manieren om -fundamenteel - anders te werken. Zelf, en met je team of organisatie. 

Je hebt een missie: het mag moeitelozer, vrijer van stress, gezonder, energieker, trager , plezieriger, duurzamer inzetbaar. Vanuit andere werknormen en waarden. Met minder ziekteverzuim. 

En je bent ervan overtuigd dat je bij jezelf moet beginnen. Want je kunt alles aan, maar je hoort dat collega’s, die dat ook konden, toch plotseling in een burnout terechtkomen en dat wil je voorkomen. Je wilt over 10 jaar nog steeds helder en energiek zijn. Of je merkt dat je hardnekkige stress(gewoontes) hebt, en het is tijd om hier echt iets aan te doen.

 

Een heldere en rustige geest is besmettelijk: vanuit een rustige geest kan helderheid en rust in jouw organisatie ontstaan. Daarom begin je in dit programma bij jezelf. Van daaruit gebruik je de meest simpele interventies om helderheid, energie, veerkracht in je team of organisatie te stimuleren.

  

  

 

 

Wat levert jou dat op?

1. Je laat ingesleten werkgewoontes los

Onderzoek wijst uit dat Mindfulness beoefenaars meer rust ervaren, vrijer zijn van stress, beter kunnen focussen, makkelijker beslissen en sterker worden in leiderskwaliteiten.

Misschien heb je al twee Mindfulnessapps op je smartphone staan. Het punt is: hoe ga je echt regelmatig oefenen (omdat dat resultaat geeft)? In dit programma wordt je aan alle kanten ondersteund om deze bewezen technieken tot vanzelfsprekend onderdeel te maken van jouw leven. Na drie maanden heb je een degelijke oefenbasis gelegd, en neem je rustig de tijd om met de technieken te gaan werken op een manier die past in jouw leven en die voor jou nuttig is. Zodat het oefenen wordt als tandenpoetsen, het kost geen energie en het levert heel veel op.

 

2. Gezonde werkgewoontes

In dit programma begin je stap voor stap met het opbouwen van jouw belangrijke gezonde en effectieve werkgewoontes. Je gaat oplaadmomenten en mini-vakanties creëren in je werkdag. Je leert te stoppen. Te ontspannen na inspanning. Pauzes te nemen. Grenzen stellen als je meestal conflicten vermijdt. Aan energiemanagement te doen in plaats van aan time management. Werk los te laten als je thuis bent en aandacht geven aan je partner, vrienden of gezin. Of welke andere gewoonte ook die je wilt ontwikkelen. Dat levert energie, betrokkenheid en productiviteit op. En gelukkige relaties.

 

3. Minder burnout en minder ziekteverzuim 

Een gemiddelde burnout kost zo’n € 200 tot € 400 per dag, en iemand met stress- of burnoutklachten zit gemiddeld 200 dagen thuis. Hoe ontstress je je afdeling en voorkom je dat jouw mensen richting een burnout hollen? Leer hoe je team meer energie kan ervaren en productiever wordt met de simpelst mogelijke interventies.

  

4. Effectieve samenwerking 

In dit programma leer je hoe je beter kunt samenwerken en samenleven. Hoe je je emoties kunt gebruiken om samen meer te bereiken (in plaats van dat je emoties jou bijvoorbeeld meesleuren, dwarszitten of lamleggen). Hoe je resultaatgerichtheid combineert met empathie en compassie. Dat geeft leiderschapskwaliteiten, betere (project)resultaten, meer werkgeluk (en is geweldig voor je geliefden).

 

 

 Aandachtmomenten

 

In het programma vind je een optimale leermix.

Je gaat slim leren. Want je hebt het druk.

 

Nieuwe perspectieven; je leert het meest van elkaar.

Elke 6 weken kom je een dag bij elkaar voor nieuwe ideeën, perspectieven, inspiratie en steun. Dat motiveert je telkens weer en geeft je frisse ideeën voor je eigen werkplek. We beginnen deze dagen op een vroeg tijdstip, zodat je ’s middags je handen vrij hebt om andere nuttige dingen te doen.

 

Leer slim; je leert het meest op je werkplek.

Met behulp van regelmatige mailbox-inspiratie (het leermateriaal komt naar je toe), wekelijkse 2 minuten e-coaching (jouw tijdinvestering, daarop krijg je feedback op maat) en ontstresstechnieken-tijdens-je-lunchpauze leer je: gewoon dagelijks terwijl je werkt, zonder reistijd en zonder te veel trainingstijd te verliezen. Zeer efficiënt en dè manier om echt te gaan experimenteren en integreren.

 

Bewater de planten, niet het onkruid; je bereikt je doelen door te bouwen. 

Je vindt nieuwe werkgewoontes voor jezelf en je organisatie. Niet door problemen te analyseren, je te verdiepen waar het allemaal fout gaat, maar door  te stimuleren wat er al goed gaat en hierop verder te bouwen met de ridicuul-kleinst mogelijke volgende stap. Daarbij werk je vanuit jouw persoonlijke vraag en wens: you dig where you are!

 

’Moeiteloos!’ vraagt je te gaan zitten.

Je gaat mediteren. Niet perse gedurende lange tijd, maar wel regelmatig. En dat werkt. Het is je beste coachingsproces. Om vrijer te komen van hardnekkige ineffectieve werkgewoontes (zoals perfectionisme, doorbuffelen, piekeren). Om jezelf diepgaand beter te leren kennen, essentieel voor jouw leiderschap. Om nieuwe keuzes te kunnen maken en je veerkracht te ontwikkelen. Dat vraagt - naast moed - investering. Je traint je geest.

 

Hoe ziet het jaarprogramma eruit?

In het programma ontvang je:

 

  

 

 

In de groepsbijeenkomsten vind je steun en inspiratie rond de volgende thema’s: 

 

dag 1
Mindfulness

Leer bewezen en praktische technieken om structureel vrijer te raken van stress

 
dag 2
Energiemanagement

Leer hoe energiemanagement jou - en je team -productiever maakt

 
dag 3
Nieuwe Werkgewoontes

Leer hoe je moeiteloos nieuwe effectieve en nuttige werkgewoontes opbouwt

         
dag 4
Terug naar de bron

Hervind je drijfveren en je plezier in werk

 
dag 5
Mindfulness-verdieping

Verdiep je ervaring met Mindful werken en leven zodat je structureel je innerlijke rust vergroot

 
dag 6
Moeiteloos samenwerken

Leer hoe emotiemanagement je samenwerking verbetert (en het samenleven met je naasten)

         
dag 7
Ontstress je afdeling

Leer simpele interventies die jouw team/afdeling productiever en energieker maken

 
dag 8
Mastermind

Wissel ervaringen, ideeën en tips uit over belangrijke praktijkcases en leer optimaal van elkaar

 

  

 

Is het voor jou en je team tijd om moeiteloos productief te worden en vrij te raken van onnodige stress? Om burnout klachten te voorkomen en op termijn ook energiek en effectief te blijven? Om gelukkiger te werken? Geef je hier op voor een gratis en vrijblijvend gesprek (live, per skype of telefonisch):

 

Ik wil graag een oriënterend gesprek

 

 

Ervaringen van eerdere deelnemers 

 

"Ik ben van huis uit geen yoga-meisje, en hou niet zo van zweverig gedoe, maar ik ervaar deze cursus niet als zweverig (daar was ik in het begin een beetje bang voor). Het geeft me concrete oplossingen voor dagelijkse gekte. Het is een praktische verbeter-mindset, waarmee ik weer grip kreeg en hou op mijn zeer hectische en drukke bestaan. Privé en zakelijk. Ik heb mijn energie en de rust in mijn hoofd weer gevonden."

Margo, productmanager

 

 

 

"Mijn werkdagen bieden nog dezelfde uitdagingen als voor de training. Maar ik heb gereedschap aangereikt gekregen om er op een andere manier mee om te gaan. En dat maakt voor mij een wereld van verschil! De taken zijn nu weer een uitdaging, leuk om aan te gaan!" - 

Carola Oeldrich, Project Engineer.

 

 

 

De verschillende leuke uitdagingen die ik heb, zorgen altijd voor lange en intensieve dagen. Aangezien ik merk dat ik juist veel creatiever en productiever wordt en mij beter kan concentreren als ik rustig ben, wilde ik dit graag structureel gaan aanpakken en inbouwen in mijn dagelijkse ritme. Yvonne heeft mij tijdens een intensief, maar behapbaar en zeer waardevol traject, laten zien dat dit, zelfs in mijn positie, kan.

Ik ben nog steeds verbaasd over wat de minfulnessoefeningen voor me doen in het dagelijkse leven: ik ervaar steeds meer rust, in alle drukte die er nog steeds is. Ik loop niet meer over straat muziek te luisteren of te bellen, maar geniet van het moment en mijn omgeving. Ik ervaar meer geluk.

Alle meditatie-apps heb ik wel geprobeerd, maar de pro-actieve ondersteuning van Yvonne in de training hielp me om echt een ritme van regelmatig oefenen te ontwikkelen. Precies wat ik wilde! De effecten zijn nu al erg goed merkbaar en worden steeds beter. Yvonne, geweldig bedankt hiervoor!

Jan ScheeleDirecteur bij TEDx
Curator bij het World Economic Forum 

 

 

"Ik heb je training aanbevolen aan diverse collega’s. Ik heb hen gezegd dat ik hen eenzelfde rust gun als ik met deze training gevonden heb."

Nel, pedagoog.

 

"Ik lees op de rand van mijn bed jouw mail: het geeft richting aan mijn dag, heerlijk!"

 

 

 

Wanneer moet je niet aan de training deelnemen? Wanneer je nu geen motivatie voelt, energie of gelegenheid hebt om gedurende enkele maanden regelmatig te oefenen, kan het verstandig zijn om te wachten tot een periode waarin je wel kunt oefenen. Alleen door te oefenen ga je namelijk effect merken. Als je de training volgt zonder te oefenen is het zonde van je tijd en geld.

 

 

Bonussen

Ik bied je graag enkele waardevolle bonussen aan:

1. Gratis deelname aan de Stiltebendedagen in het jaar van deelname aan het programma. De eerstvolgende Stiltebendedagen staan gepland op 14 en 23 november 2018.

2. Ook twee collega’s van je organisatie hebben gratis toegang tot een Stiltebendedag.

 

Ben je geïnteresseerd? 

 

Ik wil graag een oriënterend gesprek

 

 

Hartelijke groet,

Yvonne van Iersel

StressloosWerken

 

 

PS: Heb je nog vragen? Schroom niet om mij te bellen (030-2885278) of te mailen contact@stresslooswerken.nl.

 

 

 



contact@stresslooswerken - jc webdesign
© stresslooswerken.nl