GRATIS
ontstress-pakket

Mini-vakanties op een werkdag


  • 15 ontstress-oefeningen
    • van 1 tot 20 minuten
    • voor ieder moment van de dag
    • voor werk en thuis
  • tweewekelijkse tips om Mindful te leven en werken


Ik verstrek nooit
je gegevens aan derden.
Je kunt je altijd afmelden.


“De dag beginnen met aandachtoefening heeft effect op de rest van die dag! Meer aandacht, rust, minder stress!”

Froukje





Gratis Mindfulness-oefening

MENU

leiders-jaarprogramma

Word een stressloze manager en implementeer nieuwe werkgewoontes.

Een jaarprogramma voor managers/leiders die willen investeren in duurzame inzetbaarheid van zichzelf en hun team. Want stress zit in mensen én in organisaties.

 

Stress op het werk is beroepsziekte no. 1 (TNO, 2017).

Een bedrijf is bij een burnout gemiddeld €60.000 per werknemer kwijt. (NRC, 2017). 

 

(klik hier voor ervaringen van deelnemers)

In 2018 start de training De stressloze manager. Denk je: daar ben ik te druk voor? Lees dan even door!

 

 

Ben je toe aan moeiteloze productiviteit?

Veel leiders/managers werken te hard. Ze hebben stress, buffelen te hard door, nemen geen pauze, zijn perfectionistisch of zijn in de nacht nog aan het organiseren. De druk van buiten is hoog. En ze jagen zichzelf en hun team ook op. Ze weten dat vaak wel van zichzelf, maar: hoe doe je het anders? Inzicht is niet genoeg om hardnekkige stressgewoontes echt te veranderen. Stress kost teveel: aan gezondheid, productiviteit, relaties, geld.

 

Misschien geldt dit ook voor jou. 

Of misschien merk je, dat je gewoon meer balans wilt hebben. Tussen werk en privé. Tussen doen en niet doen. Misschien wil je de gekte van het altijd maar doorhollen stoppen, bij jezelf en bij je omgeving. Je wilt vertragen. Stilte opzoeken. Dit moment leren te beleven in plaats van altijd in de vooruitstand te leven. Omdat je het leven helemaal wilt meemaken. 

 

Het programma ‘De stressloze manager’ helpt je om op moeiteloze wijze meer te bereiken, voor jezelf en met je team. Dat betekent

 

Het programma leert je:

 

 

  

 

 

Wat levert jou dat op?

1. Het regelmatig doen van Mindfulnessoefeningen helpt om echt vrijer te raken van ingesleten stressgewoontes. Het zijn bewezen technieken. Onderzoek wijst uit dat Mindfulness beoefenaars meer rust ervaren, vrijer zijn van stress, beter kunnen focussen, makkelijker beslissen en leiderskwaliteiten gericht op samenwerking verder uitbouwen en ontwikkelen.

Misschien heb je al twee Mindfulnessapps op je smartphone staan. Het punt is: hoe ga je echt regelmatig oefenen (omdat dat resultaat geeft)? In dit programma wordt je aan alle kanten ondersteund om deze nuttige technieken tot vanzelfsprekend onderdeel te maken van jouw leven. Na drie maanden heb je een degelijke oefenbasis gelegd, en neem je rustig de tijd om met de technieken te gaan werken op een manier die past in jouw leven en die voor jou nuttig is. 

 

2. Gezonde werkgewoontes zijn essentieel voor jouw effectiviteit en productiviteit. In dit programma begin je stap voor stap met het opbouwen van jouw belangrijke gezonde en effectieve werkgewoontes. Je gaat oplaadmomenten en mini-vakanties creëren in je werkdag. Je leert te stoppen.  Te ontspannen na inspanning. Pauzes te nemen. Grenzen stellen als je meestal conflicten vermijdt. Aan energiemanagement te doen in plaats van aan time management. Werk los te laten als je thuis bent en aandacht geven aan je partner, vrienden of gezin. Dat levert energie, betrokkenheid en productiviteit op. En gelukkige relaties.

 

3. Een zieke medewerker kost veel geld. Zo’n € 200 tot € 400 per dag, en iemand met stress- of burnoutklachten zit gemiddeld 200 dagen thuis. Hoe ontstress je je afdeling en voorkom je dat jouw mensen richting een burnout hollen? Leer hoe je team meer energie kan ervaren en productiever wordt met de simpelst mogelijke interventies.

  

4. Veel stress ontstaat door samenwerkings- en emotiestress. In dit programma leer je hoe je moeitelozer kunt samenwerken en samenleven. Hoe je je emoties kunt gebruiken om samen meer te bereiken (in plaats van dat je emoties jou bijvoorbeeld meesleuren, dwarszitten of lamleggen). Dat geeft betere (project)resultaten, meer werkgeluk (en is geweldig voor je geliefden).

 

Ik heb in dit programma al mijn kennis en ervaring gebundeld en heb mijn belangrijkste leermateriaal met gecombineerd met de slimst mogelijke werkvormen, zodat jij optimaal kunt leren.

 

 Aandachtmomenten

 

 

In het programma word je efficiënt en optimaal ondersteund.

Je gaat slim leren. Want je hebt het druk.

 

dag 1
Mindfulness

Leer bewezen en praktische technieken om structureel vrijer te raken van stress

 
dag 2
Energiemanagement

Leer hoe energiemanagement jou - en je team -productiever maakt

 
dag 3
Nieuwe Werkgewoontes

Leer hoe je moeiteloos nieuwe effectieve en nuttige werkgewoontes opbouwt

         
dag 4
Terug naar de bron

Hervind je drijfveren en je plezier in werk

 
dag 5
Mindfulness-verdieping

Verdiep je ervaring met Mindful werken en leven zodat je structureel je innerlijke rust vergroot

 
dag 6
Moeiteloos samenwerken

Leer hoe emotiemanagement je samenwerking verbetert (en het samenleven met je naasten)

         
dag 7
Ontstress je afdeling

Leer simpele interventies die jouw team/afdeling productiever en energieker maken

 
dag 8
Mastermind

Wissel ervaringen, ideeën en tips uit over belangrijke praktijkcases en leer optimaal van elkaar

 

  

Is het voor jou en je team tijd om moeiteloos productief te worden en vrij te raken van onnodige stress? Om burnout klachten te voorkomen en op termijn ook energiek en effectief te blijven? Om gelukkiger te werken? Geef je hier op voor een gratis en vrijblijvend gesprek (live, per skype of telefonisch):

 

Ik wil graag een oriënterend gesprek

 

 

Ervaringen van eerdere deelnemers 

"Ik ben van huis uit geen yoga-meisje, en hou niet zo van zweverig gedoe, maar ik ervaar deze cursus niet als zweverig (daar was ik in het begin een beetje bang voor). Het geeft me concrete oplossingen voor dagelijkse gekte. Het is een praktische verbeter-mindset, waarmee ik weer grip kreeg en hou op mijn zeer hectische en drukke bestaan. Privé en zakelijk. Ik heb mijn energie en de rust in mijn hoofd weer gevonden."

Margo, productmanager

 

 

 

"Mijn werkdagen bieden nog dezelfde uitdagingen als voor de training. Maar ik heb gereedschap aangereikt gekregen om er op een andere manier mee om te gaan. En dat maakt voor mij een wereld van verschil! De taken zijn nu weer een uitdaging, leuk om aan te gaan!" - 

Carola Oeldrich, Project Engineer.

 

 

 

De verschillende leuke uitdagingen die ik heb, zorgen altijd voor lange en intensieve dagen. Aangezien ik merk dat ik juist veel creatiever en productiever wordt en mij beter kan concentreren als ik rustig ben, wilde ik dit graag structureel gaan aanpakken en inbouwen in mijn dagelijkse ritme. Yvonne heeft mij tijdens een intensief, maar behapbaar en zeer waardevol traject, laten zien dat dit, zelfs in mijn positie, kan.

Ik ben nog steeds verbaasd over wat de minfulnessoefeningen voor me doen in het dagelijkse leven: ik ervaar steeds meer rust, in alle drukte die er nog steeds is. Ik loop niet meer over straat muziek te luisteren of te bellen, maar geniet van het moment en mijn omgeving. Ik ervaar meer geluk.

Alle meditatie-apps heb ik wel geprobeerd, maar de pro-actieve ondersteuning van Yvonne in de training hielp me om echt een ritme van regelmatig oefenen te ontwikkelen. Precies wat ik wilde! De effecten zijn nu al erg goed merkbaar en worden steeds beter. Yvonne, geweldig bedankt hiervoor!

Jan ScheeleDirecteur bij TEDx
Curator bij het World Economic Forum 

 

 

"Ik heb je training aanbevolen aan diverse collega’s. Ik heb hen gezegd dat ik hen eenzelfde rust gun als ik met deze training gevonden heb."

Nel, pedagoog.

 

"Ik lees op de rand van mijn bed jouw mail: het geeft richting aan mijn dag, heerlijk!"

 

 

 

Wanneer moet je niet aan de training deelnemen? Wanneer je nu geen motivatie voelt, energie of gelegenheid hebt om gedurende enkele maanden regelmatig te oefenen, kan het verstandig zijn om te wachten tot een periode waarin je wel kunt oefenen. Alleen door te oefenen ga je namelijk effect merken. Als je de training volgt zonder te oefenen is het zonde van je tijd en geld.

 

 

Bonussen

Ik bied je graag enkele waardevolle bonussen aan:

1. Neem gratis deel aan de Stiltebendedag in het jaar van deelname aan het programma. De eerstvolgende Stiltebendedagen staan gepland op 14 en 23 november 2018.

2. Ook twee collega’s van je organisatie hebben gratis toegang tot de Stiltebendedag.

3. Een gratis ontstressworkshop aan je team met simpele technieken om energiek te blijven.

 

Ben je geïnteresseerd? 

 

Ik wil graag een oriënterend gesprek

 

 

Hartelijke groet,

Yvonne van Iersel

StressloosWerken

 

 

 

 

PS: Heb je nog vragen? Schroom niet om mij te bellen (030-2885278) of te mailen contact@stresslooswerken.nl.

 

 



contact@stresslooswerken - jc webdesign
© stresslooswerken.nl